Thursday, April 7, 2011

Piliharaya Sarawak 2011

Salam...

Pagi2 melintas jeraya otw nak ke tempat keja, ku ternampak banyak bendera samada biru muda or biru tua terpacak di sepanjang jalan... rasa meriah nak raya pun ada juak rasa ku tok..heheh..(nang ada~)




Whatever it is, pemandangan mcm tok hanya sekali setiap 4 tahun ..so memang bgslah mun kita benar2 dapat menghayati dan menikmati pemandangan tok dengan akal fikiran kita...

Just mok share dengan sesiapa yang terbaca dgn ke'kerepak'an aku tok, marek ku berjalan2 di area rumah ku dgn anak ku...saja re raun..di ujung taman rumah ku tok paduhal ada sorang wakil PKR bertanding di kawasan N.6 Tupong melawan Daud ya...rumahnya mun nak dibanding dgn Yb Daud, memang macam langit dengan bumi(malas ku nak menempek gmbr 2 igek rumah tok)...kak penamaan calon marek, ku tangga sigek 2 meja jak depan rumahnya...(di rumahnya dipolah nya bilik gerakan PKR ya).kesian pun ada ku dgn dak PKR tok...bendera nya pun jenis yang kain nipis, sik kedak kain bendera BN yang kain tebal..kayu pemegang pun jenis kayu yang kita carik dlm utan ya, bukan kedak kayu kain BN yang jenis macam kayu penyapu ya...nak jamuan pun kecil2an juak..dak bala2 nya masak..mun dak BN tek..riuh sekampung dah di sia..

ada lah juak kwn ku slalu minta tlg ku molah surat layang ke edar di setiap rumah..utk menyokong dak BN..ku polah jak...hujah2 nya yang nyata lah..kawan tolong kawan la...alu terkeluar la mulutnya..(kwn ku tok urg veteran BN),

"dak YB tok, mun sik di tolong polah, sikda effort lah sidak ya....semendak jaknya berkelakar bagai apa..."

aku diam tersenyum kedirik...mana2 org pun sama...

sorang gik kawan lamak ku bertanding di N.49 nangka..sik sangka nya bertanding atas tiket PKR..sama kelaie dgn aku dolok..bertumbuk indah...Norisham Ali namanya...sama umo...bertanding dgn Dr Annuar Rapa'e...katakanlah mun aku yang ngundi d area nangka tok, aku lebih kenal norisham tok dr dr sapa tah...so, all my vote will go to Norisham..but, bukan bermakna aku nyokong PKR pun...cuz dr aku vote urg yang aku sik kenal..dan 100% confirm urang ya pun sik kenal dgn aku, why shud i vote for unknown person?lagipun Norisham tok aku kenal since darjah satu agik..ku kenal mak bapak nya sapa...

But, opkos, BN di sarawak tok ssh sikit mok tumbang...kiranya Norisham tok cukup2 berani sebab berjaya mencalonkan dirinya (glorious clap to him)

No comments:

Post a Comment