Friday, July 29, 2011

kedekut atau berjimat?~

Dulu-dulu, especially study time, aku tak sabar nak tunggu zaman bekerja..walaupun ada yang kata;

"ko akan merindui zaman persekolahan~"


"zaman belajar la best, tak payah nak pikir apa"

The truth is, i hate schooling time, more than anything else...ngaper aku cakap macam tu?sebab aku duduk kat sekolah asrama, semua nya kene ikut by the rules...rules and nothing but rules...rimas!!!lemas!!!

Lagi satu, bila dah bergelar seorang pelajar, banyak betul kena bayar...yuran, yuran bilik, bayar T-shirt kelab, yuran persatuan dan seribu macam yuran tah apa kobondo~Last2 aku bayar yuran guna duit syiling la pulak~tu pun hasil pengorekan dalam tabung dan duit yang di selongkar dalam loker ataupun bawah katil (entah duit aku ka duit orang lain, hantam saja)

Bila dah tak ada duit, mula lah aku memasang angan-angan kunun2 nya kalo dah bekerja nanti, blh la aku memakai wangian DKNY (tak mainlah beli kat jualan murah AVON~), pakaian dalam yang sepasang atas dan bawah nya yang dibeli dari butik dan gedung pakaian terkemuka (tak main la beli dari kedai apek cina kat india street, apa kelas~), barangan beauty care jenis yang ratusan (bukan jenis yang beli dari kedai yang kat rak biasa~)
Angan2 aja nak pakai Victoria Secret, ngko mampu?
Ceh~

Tapi bila dah bekerja, rasanya makin miskin la pulak....dulu kalo nak balik kampung, naik MAS pun blh tiap2 bulan (sekarang mampu drive jah~). minyak wangi DKNY pun pakai main sembur skali jer setiap pagi..sayang wor~

1 comment: