Wednesday, December 9, 2009

Attitude (part 2)

Masuk hari tok genapla 2 bulan kerja2 pembinaan pagar rumah...masih agik lom siap2....aku pun sik tauk la apahal yang menyebabkan urang yang di kontrakkan untuk molah pagar ya terhegeh2 nak menghabiskan kerja nya...maka gaji dah beri...dan urang yang di amanahkan untuk menyiapkan pagar ya adalah kawan kepada hubby aku empun.

Tapi, sejak kedatangan 'seseorang' 2 hari lepas ke rumah kmk urang..maka segala kepelikan kenak dan kenak;
  1. keja penaiktaraf pagar keliling dan 'gate' yang dah masuk 2 bulan sik juak siap2.
  2. misteri kehilangan dua ekok pusak belang2 kesayangan aku.
  3. pemusnahan 'beramai2' tanaman aku.

terjawab. Rupa2nya kawan hubby aku ya main 'taik!!!!'

Duit gaji yang kmk urang beri dgnnya, yang kunun2nya untuk upah pekerja, sik pernah diberikan kepada pekerjanya....yang menyebabkan pekerja ya agaak liat untuk bekerja...dan kerana marah sik diberi gaji, makan pusak2 dan tanaman2 jadi mangsa kekejaman manusia!

Huh, harapkan pagar, pagar sik disiap2!!!

p/s beware dengan urg yang kononnya blh polah construction, yang kelakar lebih....kadang2 banyak taik dari isik!

1 comment:

  1. sian...
    pagar nak ne towk mdm...
    pagar rumah ka project mdm??
    hahaha...
    biasalah mdm...
    mun nya org mlayu nang kedakya...
    dolok tyme rumah bpk saya di ubah suai...
    bukan kemain ramei jak datang...
    lepas sebulan 2 org jak datang bertukang kat rumah....
    hahaha...
    apa nak jadi ngan dunia kinek towk...

    ReplyDelete