Wednesday, September 16, 2009

Soalnya Hati?(part 2)

Berpuasa di bulan ramadhan kali ini betul- betul menguji kesabaran ku....Jungling 3 careers at a time menyebabkan aku terpaksa buat timing supaya aku dapat menyeimbangkan ketiga-tiga kerja supaya tak kelam kabut..Tapi sejak akhir-akhir ini kesesakan lalulintas di Kuching adalah tahap cipan!!!!!!!(kesian cipan, pinjam sekejap nama sebab malas nak mencarut di bulan mulia nie.)

Aku paling sik suka jika mengalami kesesakan di bulatan. Kadang - kadang jem di roundabout itu disebabkan pemandu yang tak berwibawa, memasuki bulatan daripada line paling kiri ke paling kanan (paling dalam bulatan.Masya Allah, masa belajar memandu dolok sik blajar rule ka?Sah lesen terbang!Beli kapal terbang jak.Sik susah masuk bulatan dan tak menyusahkan orang lain! Dahla di Kuching tok banyak bulatan.Huh!!!

Satu lagi yang paling aku sik suka. Bergerak perlahan bila lampu hijau. Oi, mun dah ijo gadong lampu ya, maksudnya jalan la! Ini tak, dah nak merah masih lagi nak jalan. Bila dah tersekat kat tengah2 jalan tu, kan dah mem 'blok' laluan kereta yang lain bila turn orang lain!

Lain-lain aku malas nak komplen. Takut ter 'emo.'..tebik posa kelak.Ingat-ingatla pemandu lain di jeraya ya...orang bayar roadtax juak oi...

No comments:

Post a Comment