Wednesday, October 7, 2009

Nicknames (Part 2)

Tokla rupa nya eh buah Apple ya..ada 2 kaler
Eceli, aku saja jak molah blog pasal Part 2 tok.Mun sapa2 yang ada maca Part 1 aku riya, ya hal aku merik nicknames dengan urang lain...Tapi aku tok pun makey nickname juak bah...Leylapple...

Kengkadang...mun sik kengkadang, selalunya la...

Urang akan bertanya dengan aku empun. Kenak Leylapple?Adakah ya gabungan Leyla + Apple = Leylapple?Mun menar, ada kah Leyla suka makan Apple lalu mendominasikan namanya yang dah diberik oleh bapaknya sejak lahir dolok dengan spesies buah Apple?

Alu la macam2 teori gik yang dipolah orang lain sehingga aku pun sik tauk pa kaitan nya dengan Leyla+Apple=Leylapple.

Ada juak orang especially penduduk Kuching madah, nama aku ya diambik sempena rumah urut Sweet Apple di Satok ya..Adakah patut~

Tapi, bagus bah Apple tok...Antara ayat2 yang berkenaan dengan Apple yang pernah di dengar oleh aku;
  1. You're an APPLE of my eyes ~ Kau la centa buah ati jantung ku..eheh~
  2. An APPLE a day keep the doctor away ~ Mun makan Apple banyak2, sik mauk doktor datang...Sikda bah...Perumpamaanya....Sihatla kita mun kita makan apple ya, sik lelah2 gi klinik sebab demam...
  3. Big APPLE ~ New York city.Bila lah dapat ku ke sia...

Ada juak jenama Apple yang vouge2.Cth;


  • Computer jenama Apple - mahal woh mun compare dengan jenama Dell or Acer

    Logo Apple computer

  • Big Apple Donuts& Coffee - nyaman kali?sik juak penah encerik koh~tapi byk branches di dunia tok...

So, untuk explainationnya,biarlah aku berbicara disini.....(chewah..)


Dolok, time aku mauk polah emel untuk yahoo, sebab mauk polah YM juak time ya, aku engkah nama aku pun.nya madah di sia,


"nick not available.please choose other"


Sikla ku tauk byk juak orang nama Leyla.Engkah ku nama benar beserta dgn nama bapak,masih juak comment yang sama dari Yahoo Admin..huhuhu..

Then, tetiba aku teringat, apa kata gabung namaku dengan benda lain.Ney tauk dapat...Nah, sekali ku coba (macam lagu Faizal indah gik bunyinya..ahak~), terus dapat...

Alu la Leylapple ya jadi nama aku di internet kenektok...

Ya la kisahnya..bukan aku suka makan Apple pun..Aku cuma suka bau minyak wangi Apple by DKNY jak..Mun mok berik hadiah, bagus berik hadiah minyak wangi ya dengan aku..huahuahua:)

Mun ku makei eu d parfume tok, akan jadi kacak ka aku?hehe...

No comments:

Post a Comment