Thursday, December 16, 2010

Bosan dan cara mengatasinya

dah lebih 2 minggu aku terkapai kapai di ofis tanpa sebarang kerja.Hari hari kerja ku cuma bukak laptop dan main FB jer..buhsan nya aku tahap cipan...kalo ada cipan kat opis takla bosan sangat..jadi aku cuba surf di atas talian (online) untuk cari jalan penyelesaiannya.

So, aku type la di Google Search dengan key word "Hilangkan Rasa Bosan".Apa yang muncul?Check it out-->>>

Yang berada di atas sekali, keluarla "Tips  menghilangkan rasa bosan dan marah".Aku klik pastu page ilang..Aik, marah ker?

Yang kedua,berasal dari sebuah blog.boleh tahan jugak suggestion nya..tapi bagi aku tak relevan sangat untuk aku la..Antara nya;
  • main game.aku tak suka main game di opis..kat umah blh la..tapi baru2 nie laptop Mr Hubby takleh nak run game lagi lepas aku install SIM3.huhhuu
  • Menari dan menyanyi.nak mamposs menari dan menyanyi di opis?ada yang kena hempuk dengan monitor kang...
  • Berangan.aku nak berangan apa?ish~Sekarang aku nak berangan jadi kaya pun blh buat aku stress.baik tak yah pikir.
  • Tidur.alamak, dari tidur kat opis, baik aku tidur di rumah...buatnyer nampak oleh bos, apa aku nak jawab?
So, lepas pusing2 dan terkebil2 beberapa jam, aku mendapat idea untuk hilangkan bosan aku di opis;
  1. Purak-purak busy. Senang jer..aku kluarkan file, baca satu persatu lembaran dan helaian incoming dan outgoing dalam file..sampai tahun 2012 pun tak abis2 baca...
  2. buka spreadsheet, then try all the formula kat dalam excel tu..
  3. aku update blog sendiri.
  4. aku main sudoku.
  5. aku g borak2 dengan kerani aku.....
adu~esok ada lagi...

No comments:

Post a Comment