Friday, December 3, 2010

Tips Menguruskan badan

it seems ages that i didnt write anything in my blog...busy bertender...terkepong sia sitok and byk gik yang sik dapat ku nyatakan di ctok....ha~*sigh*

wokeh, untuk dipendekkan cerita, aku baru balik dr KL atas urusan kerja pada mulanya.Tetapi memandangkan urusan kerja selesai lebih awal, aku mengambil kesempatan untuk bertemu kawan lama....

Pertemuan
Selepas aku beranak, memang tidak dinafikan berat badan aku naik mencanak-canak bagaikan seekor badak minum air kolam!...tambahan pula proses kelahiran bayiku secara ceaser, so agak susah untuk aku menguruskan badan secara efisien.(cheis, padah jak aku tok kuat makan kak branak, senang crita nak?~)

ada kah aku knktok mcm pusak tok?huhuhuhuh

Then, aku harus mengambil langkah drastik...

Tips Pengurusan Badan

Mula-mula, aku harus jaga pemakanan dulu..jangan nak melantak jer..tak tengok kiri kanan, tapi apa blh buat kalau peti sejuk di rumah penuh dengan aiskrim?slurpppp


Kalo jaga pemakanan pun susah, aku ingat nak naik basikal jer turun keja..tapi aku takut kena langgar plak..huhuhuh

 macam sidak tok, berbasikal ke parlimen...heheheh

Tak pun,aku puasa straight sampai lah bulan ramadhan next year..selain dari menjimatkan kos, aku juga boleh menguruskan badan...amacam, bijak tak?

No comments:

Post a Comment