Wednesday, December 15, 2010

Menunggu Detik

Rasa macam sik cayak dah kenektok dah Bulan Disember...Yeaaaaaa...Sik lamak gik krismas!!!aku suka hari krismas sebab time ya aku cuti!!!tapi nang cuti pun, sebab gugok pada hari sabtu....pasya tahun baru 2011 gik...sik berasa owh.....

Mengimbas kembali peristiwa dan achievement sepanjang tahun 2010 tok, mun ikut list KPI aku, setengah jak berjaya di capai.....patutnya tahun tok aku dah bergelar seorang guru tapi dek kerana peknen indah, aku tolak gik tawaran KPLI kursus dalam bahasa inggeris..mun sik, alu jadi cikgu speaking aku kenektok...sikpa, bukan rezeki....

Tahun tok juak aku dah ada generasi pelapis..dah nak masuk 5 bulan juak dah umonya.....boleh tahan juak nembiak ya...dah pandai makan nestum....harap2 next year dah pandai serba serbi sikit, sikla kepak mama nya nak ngintu nya sepanjang masa...nak ngajar anakku berkebun gik..berbudi pada tanah, ada hasil kelak.

Patutnya, hari tok 15hb pun aku dah berhijrah ke kompeni lain..tapi masih ada hal agik yang menahan aku di kompeni tok....susah juak nak madah....lagikpun bos ku pun susah nak melepas. aku tok sebenarnya, mun molah keputusan, yalah final decision, tapi sik juak aku pengempang mok tinggalkan bos aku mantak2.

Dan kinektok aku pun dah menyusun Business & dan Self Planning for the year of 2011 dah..harap2 benda yang aku plan tok, mun sik 80% jadi, 50% pun jadi lah....Actually lamak dah terfikir tapi sik ter plan2 indah...tok dah plan, tinggal mok menjalankan tugas gik....Ya Allah, permudahkan urusan ku, Insya Allah...

No comments:

Post a Comment