Sunday, July 18, 2010

Pencarian Set Bersalin

Bravo!Bravo!...ari ini aku dah 2 kali entri kat blog aku sendri!!!yang menunjukkan betapa bosannya aku di hari minggu....eheheh~

Ok, enough...sekarang kita g ke tajuk asal...Pencarian Set Bersalin..

Actually dah lama jugakla aku mencari2 set bersalin nie..cuma tak jumpa yang berkenan di hati...maklumla..nie 1st time experience aku..nak tnya org pun jawapan berbeza2..so, nak tak nak aku terpaksala bercari2 sendiri...

aku jumpa,

  • Set bersalin tropical herbs Amway - RM234  (10pcs/set)
Kandungan set Tropical Herbs Amway lengkap untuk 44 hari...

Produk untuk Dimakan
• Teh Herba (10 uncang)
• Lepas Bersalin 1 (60 kapsul sayuran/herba)
• Lepas Bersalin 2 (8o kapsul sayuran/herba)

Produk-produk untuk Kegunaan Luaran
• Herba Pembersih Wanita (20 uncang)
• Herba Mandian (20 uncang)
• Campuran Peramping Perut (20 paket)
• Campuran Penghangat (15 paket)
• Campuran Penenang (15 paket)
• Minyak Urut Herba (60 ml)
• Minyak Bayi (60 ml)
Percuma Bengkung adjustable size..

  • Set Bersalin HPA- RM85
Mengandungi;
1. Ubat Periuk (4 bunjut)
-menggunakan campuran pelbagai herba terpilih seperti pokok kacip fatimah bagi mengembalikan perca peranakan wanita dan membersihkan darah nifas.
Peringatan : 1 bunjut untuk 3 hari sahaja. Diambil selepas 3 hari bersalin bermula hari keempat hingga hari ke – 15. Minum 3 kali sehari iaitu sebanyak setengah cawan teh biasa. Ubat ini akan mengeluarkan banyak darah nifas yang kadang kala berketul-ketul.
2. Herba Sihat Wanita A dan Herba Sihat Wanita B
- Bermula pada hari ke- 16. Cara pengambilan – Herba Sihat Wanita A ( I pagi dan 1 malam) dan Herba Sihat Wanita B juga dalam dos yang sama.
3. Spirulina
- 1 kapsul pada waktu pagi dan 1 kapsul malam. Penggunaan selama 15 hari bermula pada hari ke- 4 hingga hari ke- 19.
4. Minyak Barut
- Penggunaan minyak barut adalah untuk mencegah kemasukan angin. sapu minyak barut pada perut dan ari-ari serta sendi-sendi yang lenguh seperti betis dan kaki. Minyak ini amat sesuai digunakan sebagai minyak urut.
5. Minyak Bayi
- Gunakan minyak ini untuk senak dan kembung dan sebagai minyak urutan bayi.
6. Teh Herba
- Diramukan daripada pokok Cantella asiatica (pegaga) untuk membantu mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dan merawat penyakit kuning. Masukkan satu uncang teh ke dalam segelas air suam dan tutup gelas tersebut dan minum selepas 10 minit pada hari pertama selepas bersalin. Teh herba ini juga baik untuk kesegaran badan dan mengelakkan daripada sembelit. Satu kotak mengandungi 35 uncang untuk lebih sebulan.
7. Ubat Basuh
- Hendaklah digunakan selepas 40 hari bersalin. Rebus ubat basuh dengan api yang perlahan. Basuh di kawasan peranakan setiap pagi selama 7 hari berturut-turut.

  • Set bersalin Sendayu Tinggi- (ha..yang nie ada 3 pakej plak~)

Pakej 1 : RM207.00

~ Ammy Sixty Days capsule (6 botol)


Pakej 2 : RM247.00
~ Ammy Sixty Days capsule (6 botol)
~ Bengkung



Pakej 3 : RM386.00

~ Ammy Sixty Days capsule (6 botol)
~ Ammy Heat
~ Ammy Massage
~ Oil Of Telon
~ Tummy Tone
~ Body Tone

 
Pakej 4 : RM426.00~ Ammy Sixty Days capsule (6 botol)
~ Ammy Heat
~ Ammy Massage
~ Oil Of Telon
~ Tummy Tone
~ Body Tone
~ Bengkung (free size)



  • Set Bersalin Leesa-(RM185-aku tgk kat kedai) 
 Mengandungi Tablet Haruan Omega, Tablet Prawan, Ginger Confine Cream, Body Contour Gel 30gm, Minyak Telon

  • Set Bersalin Mustika Ratu
Yang nie kisah lucu sikit..aku g Serikin...memula jumpa makcik yang jual kat depan2 tu..aku tnya dia jual brapa..and selamba dia ckp kat aku..RM55..then aku cuba lah tawar..paling abis tawar dia nak bagi aku rm50....tu pun siap dia ckp, dh jual 5 set..nie yang last..(betul ka ndak tok?~)then aku jenjalan lagi...ada satu lorong tu, aku jumpa makcik jual ubat lagi...aku tnya dia...then dia ckp..rm38..fuh~ lom tawar lagi..benda yang sama....tapi walaupun mcm mana, aku tak beli jugak sebab aku dah sangsi dgn keberhasilan produk yang dijual kat Serikin tu..heheh

Mengandungi;
1. Galian Parem Wangi
  • Digunakan secara tradisional untuk kesihatan badan wanita
  • Dimakan 5 pil setiap pagi dengan air suam.
2. Pulih Balung sumsum
  • Digunakan secara tradisional untuk kesihatan dan menguatkan badan wanita selepas bersalin.
  • Dimakan 5 pil setiap hari diwaktu petang dengan air suam
3. Pilis Wangi
  • Digunakan secara tradisional dan kesihatan mata
  • Ambil 1/3 - 1 biji dicampur dengan air suam dan dioleskan pada dahi. Untuk kegunaan luaran sahaja.
4. Tapel Raket Mustika Sejati
  • Digunakan secara tradisional untuk wanita selepas bersalin dan membantu mengurangkan berat badan.
  • Ambil satu biji Tapel Raket dicampur dengan air suam dan disapu di perut. Untuk kegunaan luaran sahaja
5. Parem Segar Sumyah
  • Digunakan secara tradisional untuk kesihatan badan.
  • Dipakai 1 biji setiap hari dicampur dengan air suam secukupnya kemudian disapu keseluruh badan.Untuk kegunaan luaran sahaja.
6. Bubuk Bancar Air Susu
  • Digunakan secara tradisional untuk kesihatan dan selepas melahirkan.
  • Ambil satu sudu Bubur Bancar Air Susu dicampur dengan air suam dan disapu pada payudara. Dipakai 2 kali sehari.
7. Minyak Telon- utk bby


Actually banyak lagi set-set bersalin moden yang tak larat aku nak list down kan kat sini...tu blm lagi aku nak masukkan set bersalin tradisional yang kazen aku promo (RM300-12/pcs) dan seorang nenek kenalan aku kat Matang buat (RM150-6/pcs)


So?Camner nak pilih nie?Due date makin dekat~






No comments:

Post a Comment